Šmarska cesta 3
1291 Škofljica
Občina Škofljica prvič v svoji zgodovini nastopa s premišljeno oblikovano in sodobno celostno grafično podobo. Gre za mejnik, ki ni le vizualna preobrazba, temveč izraz poglobljenega razmisleka o identiteti občine, njenih vrednotah in povezavi z občani.
Novo celostno grafično podobo (CGP) smo predstavili na nedavnem dogodku v KD Škofljica, ki so se ga udeležili predstavniki občine, predsedniki društev, zvez in ožjih lokalnih skupnosti kot tudi javnost. Po predstavitvi so si bila mnenja enotna, da smo dobili celostno podobo po sodobnih standardi ter da je več kot le logotip. Nova podoba bo tako počasi prehajala v vsakdanjo uporabo v občinski upravi kot tudi širše.
Celostna grafična podoba (CGP) danes ni več zgolj logotip in izbira barv. Gre za sistematično vizualno predstavitev organizacije, ki mora izražati njeno osebnost, sporočati vrednote in ustvarjati prepoznavnost. Zlasti pri javnih institucijah, kot so občine, CGP služi tudi kot orodje za povezovanje skupnosti in krepitev zaupanja.
Standardi sodobnih CGP temeljijo na jasnosti, doslednosti, večkanalni uporabi (od tiskanih do digitalnih medijev in stvarnih nosilcev podob), dostopnosti in simbolni moči. Dobra CGP ni zgolj lepa, ampak tudi uporabna – govori z ljudmi in zanje.
Oblikovanje nove podobe Občine Škofljica se je začelo z iskreno ugotovitvijo: »Nimamo ideje, kdo kot občina smo, kako se umeščamo v širši kontekst tako lokalno kot regionalno in dlje.«
Občina od svojega nastanka do danes ni imela poenotene podobe, ki bi jasno komunicirala z javnostjo kdo smo. In prav ta iskrenost je odprla vrata procesu, ki je trajal leto dni in presegel zgolj oblikovalski izziv. Bil je proces raziskovanja, spraševanja, poslušanja in predvsem – povezovanja.
V okviru delavnic, intervjujev, anket in obiskov dogodkov smo skupaj z občani iskali odgovore: Kdo smo? Kaj nas povezuje? Kaj nas žene? Kaj si želimo postati?
V središče nove celostne grafične podobe so se postopoma izoblikovala tri ključna izhodišča: narava, srčnost in povezovanje. Vsako izmed njih ni le simbolno, temveč tudi globoko zasidrano v življenju skupnosti.
Nov znak občine je oblikovan z občutkom za protokolarnost in sodobnost. Njegov kaligrafski značaj doda element slovesnosti, ki je primeren za uradne priložnosti, hkrati pa z mehkobo in odprtostjo nagovarja skupnost. Znak ne izpodriva obstoječega grba, temveč ga dopolnjuje in z njim sobiva.
Podporni grafični elementi omogočajo raznolike aplikacije – od promocijskega materiala, objav na družbenih omrežjih do uradnih dokumentov. Vse z enim ciljem: da Škofljica stopi pred javnost z enotno, prepoznavno in spoštovanja vredno podobo.
Ob koncu tega procesa ne moremo mimo najpomembnejšega uvida: nova podoba ni nastala za občino – nastala je z občino in njenimi občankami in občani. Vaša odprtost, sodelovanje in pripravljenost, da skupaj raziskujemo, so nas motivirali, da nadaljujemo na temeljih nove CGP in jo širimo tudi na druge deležnike naše obline, kot so lokalne skupnosti. Vaš zgled povezovanja in skupne vizije je v navdih – in dokaz, da so srčne zgodbe tudi najbolj uspešne.
Na tem mestu se zahvaljujemo tudi ekipi strokovnjakinj in snovalk nove podobe iz podjetja Designa Studio, ki je plod njihovega večmesečnega poglobljenega analitičnega in kreativnega dela.